Google advertenties op Netflix

Google advertenties op Netflix

Netflix bevestigde eerder dit jaar dat het een advertentie-ondersteunde streaming tier aan het voorbereiden is, en het lijkt erop dat het bedrijf Google overweegt als een partner voor die advertenties. Ideaal natuurlijk voor een marketeer. CNBC meldde eerder dit jaar (artikel in het Engels) dat Netflix en Google gesprekken hebben gevoerd over de aankomende advertentie-ondersteunde tier, maar dat er op dit moment nog geen deal is gesloten. Bereid je dus voor op Google advertenties op Netflix.

Eigenlijk komt niet geheel als een echte verrassing dat Netflix op zijn minst Google zou overwegen als een potentiële partner voor het leveren van advertenties op de streamingdienst, maar het lijkt erop dat het bedrijf nog steeds in zijn zeer vroege dagen zit met het regelen van zijn partners. Als Google de baan krijgt, zal het een vrij grote deal kunnen zijn gezien het feit dat Netflix nog steeds de nummer 1 streaming service op de planeet is vandaag. Belangrijk om te weten is dat Google niet zo veel ervaring heeft met video reclame, want het richt zich voornamelijk op web reclame.

Google is natuurlijk ook verantwoordelijk voor advertenties op YouTube, het enige videoplatform dat Netflix overtreft.

Netflix is naar verluidt ook in gesprek geweest met NBC Universal en Roku, met geruchten over de laatste die volledig door Netflix zou worden gekocht.

Volgens dit laatste rapport wil Netflix binnen de komende “twee tot drie maanden” een advertentiepartner vinden.

Wij zijn in ieder geval enorm benieuwd naar de advertentiemogelijkheden van Google advertenties op Netflix. Zijn er bepaalde metrics waar rekening mee gehouden kan worden? Dat is helaas op dit moment niet duidelijk. Gekeken naar de toekomst is dit uiteraard wel goed nieuws want zo kun je een bredere doelgroep bereiken. Alleen is de vraag uiteraard of die brede doelgroep ook op jouw advertenties aan het wachten zijn en wat de impact zal zijn van advertenties.